Інформація для батьків

ЗВІТ

директора Старопокровської  загальноосвітньої школи

І – ІІІ ступенів Чугуївської районної ради Харківської області

за 2018/2019 навчальний рік

 

Закінчився 2018/2019 навчальний рік і  розпочинається 2019/2020 навчальний рік, тому ми зібралися сьогодні, щоб зробити певні підсумки роботи колективу школи, ознайомитися з діяльністю директора протягом 2018/2019 навчального року.

Як директор школи, у своїй діяльності протягом звітного періоду, я керувався Статутом школи, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, посадовими обов’язками директора школи, законодавством України, іншими нормативними актами, що регламентують роботу керівника загальноосвітнього навчального закладу

 

1.Загальні відомості про школу

 

Комунальний заклад освіти «Старопокровська загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів Чугуївської районної ради Харківської області розташований за адресою: вул. Миру, 58-А, с. Стара Покровка, Чугуївський район, Харківська область. Тел.: 30-4-58 (5746)

Статут зареєстрований  Чугуївським районним управлінням юстиції від 08.10. 2013  реєстраційний №14791650010028767

Свідоцтво про державну реєстрацію А01 №484316  видане Чугуївською районною державною адміністрацією Харківської області від 02.02.2011

Ідентифікаційний код: 26451349

 

  1. 2. Кадрове забезпечення

 

У 2018/2019 навчальному році штатними працівниками Старопокровська  школа була забезпечена на 100%. Розстановка педагогів здійснюється відповідно  до фахової  освіти  педпрацівників.  При  підборі  нових  кадрів враховується фахова підготовка, особисті та колективні якості, працездатність інші характеристики. Час диктує все нові і нові вимоги до вчителя, тому доречним зараз є вміння працювати з комп’ютером, оргтехнікою. Заступник директора з навчально-виховної роботи Смоловик Л.О., вчитель початкової школи Кошиль Є.М., вчитель англійської мови Кислинська А.В.,  Блудова Н.М.  пройшли підготовку з навчання учнів 1 класу за новими Державними стандартами початкової школи..

На 01.09.2018:

4 – вчителів, які мають вищу кваліфікаційну категорію;

6  –  вчителів, які мають І кваліфікаційну категорію;

3  – вчителів, які мають ІІ кваліфікаційну категорію;

1 – вчитель, який має  кваліфікаційну категорію «спеціаліст».

Атестація вчителів здійснюється відповідно до вимог Типового положення про атестацію педпрацівників, в 2018/2019 навчальному році атестовано 3 вчителів (на підтвердження вищої категорії – 1, на підтвердження І категорії – 1, на встановлення І категорії – 1).

 

  1. Методична робота

 

У школі діє система методичної роботи. ЇЇ сітка створена на діагностичній основі. Вже не один рік педагогічний колектив працює над проблемою «Створення сприятливих умов для розвитку здорової фізично та інтелектуально духовної, високоморальної особистості випускника школи». Керівництво методичною роботою здійснювала заступник директора з навчально-виховної роботи Смоловик Л.О.

До реалізації завдань методичної роботи активно залучаються вчителі, які мають педагогічні звання та вищу кваліфікаційну категорію (Мельникова В.Г., Миланко О.А., Смоловик Л.О., Яськова І.В). Вони є керівниками шкільних, районних методичних об’єднань, творчої групи. За їх активної участі проходять предметні тижні, методичні засідання, тощо. В організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами школи результативно використовуються можливості шкільного методичного куточка, де сконцентровані нормативні документи про освіту, програми з базових дисциплін, матеріали з досвіду роботи кожного учителя, матеріали діяльності шкільних методичних об’єднань та творчої групи, науково-методична та психолого-педагогічна література, зразки оформлення шкільної документації, матеріалів на різноманітні конкурси, технічні засоби (комп’ютер, копіювальна техніка), тощо.

У 2018/2019 навчальному році в школі працювали методичні об’єднання: вчителів – предметників, вчителів початкових класів, класних керівників. Результативною була робота всіх методичних об’єднань. Учителі провели відкриті уроки, виховні заходи, ділились досвідом роботи з проблем, зросла їх педагогічна майстерність. На високому професійному рівні пройшли відкриті уроки в Смоловик Л.О, Яськової І.В., Миланко О.А., Мельникової В.Г.

Рівень навчальних досягнень учнів школи оцінюється гарними показниками. Організаторами участі учнів школи у Всеукраїнських он-лайн предметних олімпіадах стали  Мельникова В.Г., Іваненко В.В.,  Смоловик Л.О.  Учні отримали сертифікати учасників олімпіад, дипломи переможців.

Учителі школи йдуть в ногу з життям. Широко впроваджуються у практику інноваційні технології, суть яких полягає в тому, що навчання відбувається шляхом взаємодії всіх, хто навчається. З кожним роком нові інформаційні технології на уроках впроваджує все більше і більше педагогів школи.  У 2018/2019  навчальному  році всі учителі використовували   на уроках  ІКТ.  Аналіз якісного складу та освітнього рівня педагогічних працівників школи дозволяють зробити висновок про проведення освітнього процесу на достатньому та високому рівні.

 

 

 

 

  1. Навчальна діяльність учнів

 

Протягом 2018/2019 навчального року робота педагогічного колективу була спрямована на особистісно-зорієнтоване навчання і виховання школярів. Велика увага у школі приділяється охопленню дітей навчанням. Станом на 1 вересня 2018 року до першого класу були залучені всі діти, яким виповнилось 6 років (12 учнів). Усі випускники  (6 учнів – 11 кл.) склали державну підсумкову атестацію та отримали документи про освіту.

У школі існує система роботи щодо профільного навчання.  Враховуючи потреби учнів, бажання батьків та можливості школи у 10-11 класах сформований історичний профіль навчання.  Учні нашої школи традиційно активні учасники різних конкурсів.  Достатньо непогані показники участі наших школярів у районних олімпіадах – 9 місце серед 11 шкіл. Чотири учні школи  Шабаліна Сніжана, Кошиль Ярослав, Криволапов Олександр, Зюбін Микита  стали переможцями  предметних районних олімпіад. Якість знань по школі складає 34,5 відсотки.

 

  1. Виховна та позакласна робота

 

Педагоги школи глибоко усвідомлюють, що соціальна адаптація учнів, розуміння ними своїх прав та свідомого виконання обов’язків у значній мірі залежить від правильно визначених та обраних шляхів реалізації виховного процесу. Тому пріоритетними питаннями у виховній роботі школи залишається забезпечення всебічного розвитку особистості, сприяння її самовихованню й самореалізації, спрямування їх у своїй діяльності керуватися загальнолюдськими цінностями, глибоко розуміти традиції свого народу. У зв’язку з цим виховна діяльність школи була спрямована згідно напрямків:

  • превентивне виховання;
  • морально-етичне виховання;
  • художньо-естетичне виховання;
  • громадянсько-патріотичне виховання;
  • трудове виховання;
  • фізичне виховання і пропаганда здорового способу життя.
  • Екологічне виховання.

Районні масові заходи, з учнями загальноосвітніх навчальних закладів Чугуївського району у яких  взяла участь наша школа і показала активність та відмінні результати:

  • Районні змагання з футболу на приз «Шкіряний м’яч» (4 місце в групі);
  • Районнні змагання з шахів «Біла тура» (4 місце);
  • Районні змагання з лижних перегонів (6 місце);
  • Легкоатлетичне чотирьохборство (7 місце);
  • Районні інтелектуальні ігри для старшокласників «Що? Де? Коли?»; (3 місце);
  • Районне інтелектуальне-краєзнавче свято для учнів 4-х класів  (2 місце);
  • Районна виставка – акція «SOS – вернісаж або друге життя сміття».
  • Всеукраїнська дитячо-юнацька військово-патріотична гра «Сокіл-Джура» – 1 місце;
  • Районне туристичне свято, присвячене Дню  захисту дітей (3 місце);

Активним у житті школи було учнівське самоврядування. У школі діє система самоврядування «Шкільний парламент». Силами активістів парламенту під керівництвом заступника директора з виховної роботи Пузікової Т.Є.. та за допомогою учителів, класних керівників були організовані тематичні шкільні вечори. Також організовувалися численні шкільні дискотеки самими учнями з використання шкільної звукопідсилюючої техніки (осінній бал, різдвяні та новорічні свята, день Святого Валентина, 8 березня). Дозвілля дітей у вечірній час було організоване згідно можливостей школи та були проведені на відповідному рівні. Також членами учнівського самоврядування частково перевірялись робочі куточки у класах, вологе прибирання на перервах, стан озеленення школи. Згідно плану, щопонеділка  відбувалися загальношкільні лінійки, де учні звітувалися за стан чергування по школі, проведену роботу.

Лідер учнівського самоврядування Воржеінова Карина  брав активну участь у роботі районного об’єднання шкільних лідерів.

 

  1. Правовиховна робота

 

У навчальному закладі з учнями організовано такі форми правового навчання і виховання:

  • тематичні загальношкільні лінійки та класні години,
  • зустріч з дільничним,
  • лекції, бесіди на правову тематику,
  • анкетування,
  • зустрічі з працівниками правоохоронних органів,
  • уроки правознавства, тиждень права(грудень) – вчитель Муравльов Ю.І.,
  • індивідуальні бесіди з важковиховуваними учнями,
  • батьківські лекторії,
  • відвідування проблемних сімей вдома.

Педагогом-організатором Кащавцевою Н.О. регулярно і ефективно проводяться корекційно-розвивальні заняття з учнями групи ризику та учнями, що потрапили у складні життєві умови. Та все ж за звітній період траплялись випадки протиправної поведінки учнів, зокрема тютюнопаління під час перерв, агресивна поведінка, пропуски занять без поважних причин. На обліку в кримінальній міліції у справах неповнолітніх не має жодного учня школи.

 

  1. Соціальний захист

 

Соціальна підтримка дітей пільгових категорій, що навчаються у школі, проводиться згідно з діючим законодавством. На початок навчального року були підготовлені списки учнів пільгових категорій: сиріт і позбавлених батьківського піклування (6); інвалідів (1); чорнобильців (2); з неповних сімей (4); багатодітних (9).

Ці діти постійно перебувають у центрі уваги адміністрації школи. Для них була організована участь у різних заходах. Шестеро дітей з пільгових категорій за кошти районного бюджету мали змогу оздоровитися у дитячому оздоровчому таборі «Орлятко». Також за бюджетні кошти щоденно отримують безкоштовне гаряче харчування діти з малозабезпечених сімей, діти-сироти та діти позбавлені батьківського піклування. З опікунамим дітей-сиріт підтримується постійний зв’язок класних керівників: Миланко О.А. – 3 клас, Кошиль Є.М.,- 4 клас;  Сазонова Н.Ф. – 6 клас; Яськова І.В., – 2 клас, клас; Строменко О.В.– 7 клас  та адміністрації школи.

 

  1. Профорієнтаційна робота

 

Професійна підготовка молоді починається ще в шкільні роки. Завдання школи – підготувати підростаюче покоління до свідомого вибору професії. Профорієнтаційна робота у школі здійснюється під час навчально-виховного процесу: виховання трудових навичок у школярів під час прибирання території, розширення знань про професії на уроках. Якісному вихованню екскурсії на виробництво, позакласні виховні заходи.

Активно в цьому році пройшов місячник профорієнтаційної роботи. Були проведені цікаві та інформаційно-насичені заходи: анкетування фахівцями Чугуївського центру зайнятості учнів 10 та 11класів), відвідання Чугуївського професійного коледжу №53, перегляд відеофільмів про професії, які є на ринку праці  необхідними державі, робота терміналу, де висвітлюється інформація щодо вибору професії для батьків, учителів, випускників.   Значна профорієнтаційна робота з учнями, високий рівень підготовки випускників свідчить про те, що за минулий навчальний рік усі випускники працевлаштовані (з 5 випускників 11 класу стали студентами вузів  2).

 

  1. Співпраця з батьками

 

Виховання учня в школі і сім’ї – щоденний нерозривний процес. Тому педагогічний колектив працює у тісній співпраці з батьківським колективом з метою створення найсприятливіших умов для самореалізації та розвитку школяра. Батьки є соціальним замовником школи, а тому беруть активну участь освітньому процесі. Вони є учасниками позакласних заходів, пов’язаних зі світом захоплень, родинними святами. Чергові з числа батьків здійснюють контроль за порядком під час загальношкільних заходів: (Новий рік, випускний вечір, зустрічі випускників), беруть відповідальність за підлітками, що знаходяться на внутрішкільному обліку. Класні керівники тісно співпрацюють з сім’ями своїх вихованців: відвідують дитину вдома, спілкуються з родиною.  Однією з традиційних з форм роботи з батьками у школі є батьківські всеобучі. Тематика лекцій підбирається з врахуванням вікових особливостей дітей. У проведенні лекторіїв бере участь адміністрація школи, батьки, вчителі).

 

  1. Збереження і зміцнення здоров’я учнів та працівників

 

Медичне обслуговування учнів та працівників школи організовано відповідно до нормативно-правової бази. Щорічно на базі центральної районної лікарні діти проходять медичне обстеження.  Відповідно до результатів медичного огляду дітей, на підставі довідок лікувальної установи у школі формується спеціальна медична група, а також уточнені списки учнів підготовчої та групи звільнених від занять фізичною культурою на навчальний рік. Відповідно цих списків видається наказ по школі. Медичне обслуговування працівників школи організовано також на базі ЦРЛ. Вони щорічно проходять поглиблений медичний огляд  за графіком кабінету профогляду медичної установи. Працівники їдальні проходять медичні огляди два рази на рік. Огляди відбуваються за рахунок держбюджету. На проходження медичного огляду кожному працівнику школи виділяється один день. Проходження медичного огляду фіксується в санітарних книжках установленого зразка, які реєструються і зберігаються у  школі.  Всі педагогічні працівники вчасно отримали відпускні та кошти на оздоровлення.

Важливим аспектом збереження здоров’я учнів є створення умов для раціонального харчування дітей протягом перебування у школі. Організація харчування учнів закладу регламентується законами України «Про освіту» (ст. 25), «Про загальну середню освіту» (ст.22), «Про охорону дитинства» (ст. 5), Постановою Кабінету Міністрів України від 22.11.2004 № 1591 «Про затвердження норм харчування у навчальних та оздоровчих закладах», іншими нормативними документами. Згідно з вищезазначеними документами, учні пільгових категорій класів забезпечуються безоплатним одноразовим харчуванням в сумі 10 грн. Гаряче харчування  учнів 1-11 класів відбувається згідно графіку у їдальні школи: 9.40-10.00 – учні 1-4 класів, 10.35-11.05 – 5-11класи.  Цікавими оздоровчими заходами у школі є проведення традиційної  шкільної спартакіади, бесіди з лікарями, показ відеофільмів про шкоду тютюнопаління, наркотиків, алкоголю, виступи практичного психолога. У планах виховної роботи кожного класного керівника є розділ «заходи по збереженню життя і здоров’я дітей», де запланована певна робота оздоровчого характеру з класом.

 

  1. Стан охорони праці та безпеки життєдіяльності

 

Робота з охорони праці, безпеки життєдіяльності, виробничої санітарії, профілактики травматизму дітей у побуті та під час освітнього процесу визначається у діяльності педагогічного колективу як одна із пріоритетних і проводиться відповідно до Законів України «Про охорону праці», «Про дорожній рух», «Про пожежну безпеку», Державних санітарних правил і норм улаштування, утримання загальноосвітніх навчальних закладів та організацій навчально-виховного процесу, та інших численних нормативних актів, які регламентують роботу школи з цих питань. Стан цієї роботи знаходиться під постійним контролем адміністрації школи. Наказом по школі призначається відповідальний за організацію роботи з охорони праці (Смоловик Л.О.) та безпеки життєдіяльності у закладі,  сплановані заходи.

На початку навчального року, напередодні канікул та святкових днів проводяться інструктажі з безпеки життєдіяльності серед учнів, відпрацьована програма вступного інструктажу. Регулярно відбуваються цільові інструктажі з учнями перед екскурсіями, походами, спортивними змаганнями. У школі в наявності необхідні журнали з реєстрації всіх видів інструктажів з питань охорони праці. Кожна класна кімната, кабінет, майстерня, спортзал має необхідний перелік документації з питань безпеки життєдіяльності. Також у приміщеннях школи розміщені стенди з безпечної поведінки. Питання охорони праці та попередження травматизму неодноразово обговорювалися на нарадах при директорові, педраді в листопаді місяці, де вивчалося детально дане питання.

Вивчаючи стан травматизму серед учнів, можна відмітити, що в навчальному закладі здійснюється належна робота щодо попередження нещасних випадків, створення безпечних умов навчання. В школі розроблено низку заходів щодо попередження травматизму учнів, проведена відповідна робота з учителями. Причини виникнення травм з’ясовуються, аналізуються, відповідно до цього складаються акти та проводяться профілактичні заходи.

 

  1. Фінансово-господарська діяльність

 

Будівля школи прийнята в експлуатацію 47 років назад. Але незважаючи на великий вік та зношеність, адміністрація школи разом з колективом постійно працює над удосконаленням матеріально-технічної бази, підтриманню її у робочому стані. Фінансування потреб школи частково проводиться централізованою бухгалтерією відділу освіти. Вчасно здійснювалися бухгалтерією проплати за спожиті школою енергоносії.                              Завдяки злагодженості відповідальних за економію працівників, школа не виходить за ліміти спожитих енергоносіїв. За позабюджетні кошти здійснюються поточні ремонти коридорів та приміщень школи, закупівля миючих, дезінфікуючих засобів для харчоблоку, внутрішнього  туалету. За рахунок благодійних коштів (11518   ремонти та підготовку  класних кімнат до навчального року. Працівниками централізованої бухгалтерії шкіл планово проводиться інвентаризація майна, зауважень щодо забезпечення його збереження та оприбуткування немає. Завжди вчасно готується звітна документація, матеріали списуються, або оприбутковуються.

Адміністрацією школи приділяється достатньо уваги естетичному вигляду навчального закладу. Коридори, вестибюль школи поступово поповнюються новими сучасними стендами, активно проводиться робота по озелененню коридорів. Подвір’я школи завжди прибране, доглянуте. На

квітниках щороку висаджуються квіти, які протягом літа доглядаються учнями школи, своєчасно обрізуються дерева, кущі. Фарбується огорожа. Обслуговуючим персоналом проводиться скошування трави на газонах, саду, братській могилі, винесення та періодичне вивезення сміття з території школи.

На підготовку школи до нового 2019/2020 навчального року було залучено 41018 грн.

  1. Управлінська діяльність

          Управління школою здійснюється згідно річного плану роботи школи, плану внутрішкільного контролю та календарних планів вчителів-предметників і планів виховної роботи класних керівників. Така система планування, що відпрацьована у школі і заснована на взаємодії всіх ланок, підрозділів та учасників освітнього процесу, забезпечує координацію їх діяльності, єдність вимог, контролю та взаємоконтролю в процесі роботи, сприяє досягненню ефективності та вдосконаленню навчально-виховного процесу й забезпечує планомірний розвиток школи.

У навчальному закладі в наявності усі нормативно-правові документи, що регламентують діяльність  закладу освіти. З підключенням школи до мережі Інтернет стало можливим користуватися матеріалами сайтів Міністерства освіти і науки України, департаменту освіти, сайтами обласних інститутів післядипломної освіти, інших закладів освіти, що дає можливість оперативно й мобільно користуватися достовірною інформацією вчителям і адміністрації школи, вчасно знайомитися з новими документами та, навіть, їх проектами.  Проблеми обговорюються й виробляються різні варіанти рішення, з них обирається найбільш оптимальний, затверджується і в подальшому здійснюється. Основними формами спілкування є наради, індивідуальні бесіди, інформування. Контроль здійснюється не заради пошуку винних, а заради позитивного кінцевого результату.